گامی نو

با درود و سلام به پیشگاه دوستان فرهیخته و دانشمندم 

 

    پس از دیر زمانی درنگ سرانجام هنگامه‌ی آن رسید تا باری دیگر با دانشی افزون تر و دیدی روشن تر (!!) در پیشگاه دوستان باشم. 

    نخست باید بگویم هرچه بیشتر پژوهش می کنم بیشتر این حقیقت را در می‌یابم که آگاهی‌هایم کم و ناپخته است و راهی دراز در پیش‌رو دارم!! 

    اکنون پس از گذشت چند سال با پژوهش‌های جدید در خدمت دوستان خواهم بود. امید آن دارم که نوشته‌هایم ارزش کمینه یکبار خواندن شما بزرگواران را داشته باشد. 

    نوشته‌های پیشینم را اکنون نیازمند بروزآوری و یا گاهی حذف می‌دانم پس در بهره گیری از آن ها اندیشمندانه‌تر و باریک‌سنجانه‌تر باشید!!  

 

    خوشحالم که چندی از جستارها و مقاله‌های بلند روزگار نوجوانی‌ام اکنون پس از گذشت بیش از 12 سال پژوهش پراکنده یا پیوسته سرانجام گردآوری شده و شاید بزودی برای چاپ در قالب کتاب و یا مقاله آماده گردد!! 

    ـ سرانجام توانستم کار مطالعه، بازنگری و بازخوانی 139 گل نوشته ی ایلامی (خوزی) گنجینه تخت جمشید را به پایان رسانم و آنها را با برگردان دو زبانه فارسی و انگلیسی و بازسازی‌های جدید از چندین گل‌نوشته برای چاپ آماده کنم. در این کتاب‌ها کوشش شده تا برگردان‌هایی یکدست و قاعده‌مند ارائه گردد. ادامه کار ویراستاری آن ها به زمانی مناسب موکول شد! 

    ـ سرانجام نگارش مقاله ای ویژه درباره ی بازخوانی و کشف رمز آجرنوشته های آرتتای باستانی (جیرفت کنونی) به پایان رسید و نتیجه آن نزدیک شدن به درک بهتر متن ها به منظور برگردان بود. کشف رمز آن ها را چند سال پیش به انجام رساندم ولی برگردان آن ها نیازمند کشفیات جدید است.

    ـ مقاله ای ویژه ای جهت اعداد باستانی نوشتم که برایم بسیار جالب بود. 

    ـ جستاری بلند درباره ی گاهشماری هخامنشی که به مدون شدن و تنظیم جداولی برای آن انجامید. اکنون در حال آماده سازی دو مقاله برپایه آن جهت ارائه در مجامع علمی هستم.

    ـ واپسین کوشش هایم به سنگ نوشته ی سترگ بیستون پرداخته که امید دارم با پایان دوره ارشد کار نگارش آن هم به پایان برسد و نتیجه آن کتابی پربها!!! برای جامعه علمی باشد. اکنون ویرایش و نگارش 6 بند نخست آن به پایان رسیده و 64 بند بعدی نیز آماده شده که نیازمند بازبینی و ویرایشی دقیق است. برای گام نخست ستون یکم در نظر است که می توانم بگویم بیش از 70 درصد انجام شده است.

  

با آرزوی سربلندی میهنم ایران و هر جوان ایرانی 

 نگارش بیست و هشتم شهریورماه 1391/ 3737 خورشیدی

ویرایش هشتم آذرماه 1391 / 3737 خورشیدی

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد